Kontakt direkt

När det gäller säkerhet finns inga genvägar. Samtidigt är vägvalen många och utbudet av lösningar stort. Våra konsulter och säljare hjälper dig att navigera rätt bland produktegenskaper och myndighetskrav.

Hör gärna av dig till oss med dina frågor!

Kontakta oss direkt på 040-946020

Serviceavtal

En nödljusanläggning/UPS-anläggning är inte underhållsfri. Växelriktare och UPS:er innehåller delar som kräver underhåll samt slits med åren.

Det är väldigt viktigt att man planerar för sitt underhåll/service så kostnaden blir så låg så möjligt och att man inte får dyra utgifter pga. bristande underhåll.

Vi på Effekta kan erbjuda ett antal olika typer av serviceavtal som kan göra att Er anläggning blir så kostnads effektiv som möjligt.

Ett serviceavtal innebär bl.a. att man årligen testar aggregatet för att se till att det fungerar optimalt. Kondensatorer och fläktar byts ut vid regelbundna intervall och batteridriften kontrolleras så att den håller utsatt tid.

En annan stor fördel med att teckna serviceavtal är att man har rabatterade priser på både reservdelar och arbetstid samt att vi finns på plats och kan starta en reparation inom en stipulerad tid, vilket innebär att ett problem kan åtgärdas mycket snabbt.


Boka service

Kontaktformulär för felanmälan och bokning av service hittar du här.

Vid garantiärenden

Formuläret skall inte användas vid garantiärenden. För information om hur ni går tillväga vid reklamationsärenden – Klicka här.

Transportskador

Mottagaren skall alltid anmäla avvikelser och skador på gods till transportören så det är viktigt att kontrollera att antal kolli stämmer mot fraktsedel/följesedel samt att det inte finns några synliga skador på godset.

Om synliga skador finns på godset eller om antal kolli inte stämmer, ska detta anges på fraktsedel/följesedel/handdatorn, som sedan signeras av chauffören. Mottagaren skall även kontakta transportbolaget för vidare information om hur man ska gå vidare i ärendet.

Om du packar upp godset och det visar sig att det finns dolda transportskador så ska detta också anmälas av mottagaren till transportören inom 7 dagar efter mottagandet. I övrigt eller vid oklarheter se ALEM 09 eller kontakta transportören.

Kontaktuppgifter enligt nedan:

TEL: 0771- 345 345

TEL: Är olika beroende på land.

Garanti/Reklamation

Effekta Power Systems ABs produkter levereras normalt enligt leveransvillkor ALEM 09. Produkter med annan garantitid är markerade i vår katalog, på vår hemsida, på offert och/eller faktura. För att garanti skall gälla måste installation och drift vara i enlighet med lagar och normer samt enligt installationsmanual, driftsinstruktioner och broschyrblad.

Vid reklamation och åberopande av garanti skall SEGs reklamationsblankett för ALEM 09 användas. Denna finns för nedladdning och ligger som underlag vid garantiärenden och till denna skall även inköpsfaktura bifogas

5 års garanti

I tillägg till ALEM 09 så har de produkter som är märkta med ovan symbol utökad garantitid till 5 år och innefattar hela produkten och dess funktion, räknat från leveransdatumet. Den utökade garantin gäller även förslitningsdelar som t.ex. batterier och ljuskällor även då dessa ej ingår i ALEM 09. Arbetskostnad vid utbyte av dessa delar ingår ej. För att garanti skall gälla måste installation och drift vara i enlighet med lagar och normer samt enligt installationsmanual, driftsinstruktioner och broschyrblad. Underhåll och tester skall utföras i enlighet med SS-EN 50172 och dessa skall vara protokollförda.

10 års garanti

I tillägg till ALEM 09 så har de produkter som är märkta med ovan symbol utökad garantitid till 10 år och innefattar hela produkten och dess funktion, räknat från leveransdatumet. Den utökade garantin gäller även förslitningsdelar som t.ex. batterier och ljuskällor även då dessa ej ingår i ALEM 09. Arbetskostnad vid utbyte av dessa delar ingår ej. För att garanti skall gälla måste installation och drift vara i enlighet med lagar och normer samt enligt installationsmanual, driftsinstruktioner och broschyrblad. Underhåll och tester skall utföras i enlighet med SS-EN 50172 och dessa skall vara protokollförda.

Returer

Vid returer skall köparen alltid kontakta berörd säljare (som står på fakturan) för att lämna uppgift om nummer och datum på fakturan eller följesedeln. Säljaren tar ut en returorder på överenskommet gods som ska returneras och godset ska märkas med detta ordernummer.

Retur av lagervaror som inte är äldre än 6 månader krediteras normalt med 25% avdrag och detta förutsätter att varorna återsänds i oskadat och oanvänt skick samt i oskadad originalförpackning. För varor som ej är i oskadat skick görs ett avdrag på 25% plus avdrag för kostnaden att återställa dem till originalskick.

Varor som inte är upptagna på returorder krediteras med minst 50% avdrag och ej lagervaror samt varor som är äldre än 6 månader från leveransdatum krediteras inte.

Nerladdningar