Direktkontakt

När det gäller säkerhet finns inga genvägar. Samtidigt är vägvalen många och utbudet av lösningar stort. Våra konsulter och säljare hjälper dig att navigera rätt bland produktegenskaper och myndighetskrav.

Hör gärna av dig till oss med dina frågor!

Kontakta oss direkt på 040-946020

Driftsättning och Service

Driftsättning

När det är dags att driftsätta din anläggning så hjälper vi till.

Boka Driftsättning

Boka Service

Har du en anläggning som du vill att vi skall kontrollera och underhålla?

Boka Service

 

Serviceavtal

Vi testar och underhåller era anläggningar åt er.

Läs mer om Serviceavtal

Garanti och Reklamation

Effekta tillämpar normalt leveransvillkor ALEM 09. För vissa, specifikt märkta, produkter gäller i tillägg till ALEM 09 en garanti på 5 år från leveransdatum som innefattar hela produkten och dess funktion, inräknat förslitningsdelar såsom batterier och ljuskällor. Dock ingår inte arbets- och extrakostnader i samband med garantier.

För att garanti skall gälla måste alltid installation och drift vara i enlighet med lagar och normer samt enligt installationsmanual, drifts- och serviceinstruktioner och broschyrblad.

Vid reklamation och åberopande av garanti, vänligen följ nedanstående rutin för RMA-hantering.

RMA-hantering

 3. När du fyllt i RMA-formuläret klickar du på skicka.
Ifyllt RMA-formulär sänds sedan till Effekta via mail och till din angivna mailadress.

4. Returnera godset tillsammans med mailet som du fått med RMA-formuläret som följesedel till oss. Se även information i kolumnen till höger.

5. När godset ankommit till vår returavdelning ankomstkvitteras det i vårt system.

6. En teknisk bedömning görs därefter av mottaget gods och nödvändig åtgärd bedöms.

7. Reparerat eller ersättnings produkt/gods returneras till kund enligt uppgifter i RMA-formulär.

OBS! Notera att:

  • RMA-formulär med nummer och uppgifter måste bifogas godset.
  • Godset ska märkas med det löpnummer du får i ditt mail efter anmälan är gjord.
  • Gods som skickas tillbaka till oss utan RMA-/löpnummer behandlas ej.

Skicka produkten/godset till:

Effekta Power Systems AB
attn: RMA/Löpnummer: #XX
Prästtorpsvägen 16
S-341 51 LAGAN
SWEDEN.

Har ni video/bilder eller övriga filer som tillhör ärendet så tar vi gärna emot detta på reklamation@effekta.se. Märk mailet med det löpnummer du får som bekräftelse på din anmälan.

    Gäller ärendet en retur eller reklamation? (måste fyllas i)



    Returer

    Vid returer i enlighet med ALEM 09 punkt 23, skall köparen alltid skicka in en anmälan i formuläret ”RMA hantering”. Som svar kommer köparen att få ett löpnummer, märk returen med detta nummer och skicka returen till:

    Effekta Power System
    Prästtorpsvägen 16
    341 51 Lagan

    När returen är mottagen och godkänd som säljbar vara sker en kreditering med 20% avdrag.

    Transportskador

    Mottagaren skall alltid anmäla avvikelser och skador på gods till transportören så det är viktigt att kontrollera att antal kolli stämmer mot fraktsedel/följesedel samt att det inte finns några synliga skador på godset.

    Om synliga skador finns på godset eller om antal kolli inte stämmer, ska detta anges på fraktsedel/följesedel/handdatorn, som sedan signeras av chauffören. Mottagaren skall även kontakta transportbolaget för vidare information om hur man ska gå vidare i ärendet.

    Om du packar upp godset och det visar sig att det finns dolda transportskador så ska detta också anmälas av mottagaren till transportören inom 7 dagar efter mottagandet. I övrigt eller vid oklarheter se ALEM 09 eller kontakta transportören.

    Kontaktuppgifter enligt nedan:

    TEL: 0771- 345 345

    TEL: Är olika beroende på land.

    Nedladdningar