Vad behöver du hjälp med?
Direktkontakt
När det gäller säkerhet finns inga genvägar. Samtidigt är vägvalen många och utbudet av lösningar stort. Våra konsulter och säljare hjälper dig att navigera rätt bland produktegenskaper och myndighetskrav.
Hör gärna av dig till oss med dina frågor!
Kontakta oss direkt på 0372 – 35 000
Om du har ett konkret ärende, söker snabbast möjliga återkoppling så kan du använda adresserna till höger. Om du vill kontakta en specifik person så hittar du våra personliga kontaktuppgifter på vår kontaktsida.
Nu kan ni även hitta rätt batteri till er armatur genom vår Batteriförteckning
Försäljningsärenden
Offert och projekteringar – offert@sacnordic.com
Order och beställningar – order@sacnordic.com
Övriga säljärenden – info@sacnordic.com
Teknisk support
support.nodljus@sacnordic.com
Driftsättning och Service
Leveransvillkor
Som standard så tillämpar vi ALEM09 i sin helhet i våra leveranser. Prata med din säljare om du önskar att handla varor enligt andra villkor.
För att garanti skall gälla måste alltid installation och drift vara i enlighet med lagar och normer samt enligt installationsmanual, drifts- och serviceinstruktioner och broschyrblad.
Vid reklamation och åberopande av garanti, vänligen följ nedanstående rutin.
Reklamationer & Returer
Effekta är idag ett varumärke som ägs av SAC Nordic.
Om du vill reklamera varor som du köpt av Effekta så kan du göra det hos SAC Nordic. Vi kan inte lova att er garanti fortfarande gäller men kontakta oss gärna så hjälper vi dig bäst vi kan.
Reklamationer: https://www.sacnordic.com/reklamationer-1/
Returer: https://www.sacnordic.com/returer/
Kontaktsida: https://www.sacnordic.com/kontakt/
Transportskador
Mottagaren skall alltid anmäla avvikelser och skador på gods till transportören så det är viktigt att kontrollera att antal kolli stämmer mot fraktsedel/följesedel samt att det inte finns några synliga skador på godset.
Om synliga skador finns på godset eller om antal kolli inte stämmer, ska detta anges på fraktsedel/följesedel/handdatorn, som sedan signeras av chauffören. Mottagaren skall även kontakta transportbolaget för vidare information om hur man ska gå vidare i ärendet.
Om du packar upp godset och det visar sig att det finns dolda transportskador så ska detta också anmälas av mottagaren till transportören inom 7 dagar efter mottagandet. I övrigt eller vid oklarheter se ALEM 09 eller kontakta transportören.
Utgågna_produkter
Via länken nedan kan ni se och ladda ner produktblad till våra utgångna produkter.
Hör av er till oss om sidan saknar produktbladet ni letar efter!
Nedladdningar